överambitiöst, jag vet.


  • jag, philip och sara traskade upp till frisör efter dagens enda lektion (än så länge) och där kickade vi igång våran första träning inför gesällbrevet och projekt arbetet. vi har valt att arbeta tillsammans och ska peppa varandra genom våra lata dagar. efter träningen blev det iskaffe, cola och blåbäsrpaj på fräcka frökens, det var vi värda.
  • jag kom hem 17.30 och fick panik över att ledarfotot skulle äga rum klockan 18 men jag tog min blåa fara och trampade hemmåt i högsta farten. där bytte jag om och cyklade till järvenplan där ett urtjusigt foto (där jag iiinte blinkar) blev taget. vi vill inte ha några flashbacks från förra året.
  • väl hemma från fotograferingen blev det övningskörning på schemat för mallaballa & mig. det var första gången för lilla mig och det var hur läskigt som helst ska jag tala om. starta i princip bilen och körde runt i lugn tackt och svängde runt och körde runt borta vid duveholm. det var precis lagom för en första gång ska jag säga, jag var rädd i början, jag menar, det skulle inte förvåna mig och jag skulle krocka med våran nya bil eller på något sätt få den att haverera.
  • väl hemma blev jag inspirerad av ett sms från sara och gjorde som hon, jag knåpade ihop min egna loggbok till projekt arbetet och ska nu skriva ut bilder på de jag åstakommit under dagen, sedan skriva mitt första loggboksinlägg, intressant.
  • efter det blir det den vanliga rutinen, framplockning av morgondagens kläder, packa väskan, tvätta bort sminket, borsta tänderna, kvällsligt tv-tittande... idag ska jag nog pilla mig i naveln för att göra något radikalt som gör min rutin lite mindre tragiskt.

jag är överamtitiös, ni var tycka vad ni vill. ni kan bli irriterade över att jag är det, men var stör det er? jag tycker om att vara ambitiös, jag är ambitiös. tyck vad ni vill, jag vet att ni tycker ett och annat, men det är så jag är, och tänker inte ändra på mig, så de så!

08.00 imorgon är det besök hos sjukgymnasten.
P U S S '




fniss


Kommentarer

ordet är ditt

vad heter du?
latmask?

e-postadress: (publiceras ej)

url/blogg:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0