sagan om byxorna.

jag blir så irriterad på en sak.

idag när jag gick runt på ikanhuset gick jag in på vero moda. där ser jag ett par byxor som jag faktiskt skulle vilja prova. de hänger högt upp så jag når inte, jag är lång men inte giraff. precis nedanför byxorna står en expidit och jag kollar på byxorna och rör vid dem, liksom som att jag menar att jag vill ta ner dem. vet ni vad expidithelvetet vräker ur sig? "hej"... bara ett hej? jo om jag gick runt här inne för att hälsa på folk skulle jag väl åtminstone tagit i hand. såg hon inte att jag ville ha ner brallsen?

jag ville inte fråga heller för att det var liksom inte alls säkert att jag skulle prova dem så då ville jag inte vara till besvär att behöva fråga. visste liksom varken storlek eller om de fanns eller om de passa eller något. alltså, ni förstår mig väl? jag bara hatar när man inte får tag på grejerna. om jag skulle frågat skulle jag kännt mig tvingad till att köpa dem, och det var jag ju inte redo att göra. jag visste ju liksom inte heller om jag ens ville prova dem ifall de var för dyra, för liksom så snygga var de inte. vad skulle jag gjort om hon tagit ner dem och jag sett prislappen. "ehm, nej tack" eller skulle jag provat dem och slösat massa tid? kanske hade de dyra byxorna passat och min ekonomi skulle gått i kras. vem vet, expiditen kanske var synsk och såg de komma och tog därför inte ner de åotkomliga dyra byxorna som säkerligen suttit som en smäck...

hey, ni som går frisör och ska börja 2:an eller 3:an, så ni vet så träffas vi på vrinnevi kl 13, har checkat med monkeydonkey och hon, jag citerar "förbereder sig inför ett kommande läsår", hon ser fram emot det. kul kul!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Haha, så bra att du har kollat med henne :D hade tänkt fråga dig på msn annars, kände mig lite lost här nu innan skolan börjar och allt. Vi fick ju inget brev som Per snackade om! :O xD haha

2008-08-16 @ 00:33:13
URL: http://amandalindh.blogg.se/

ordet är ditt

vad heter du?
latmask?

e-postadress: (publiceras ej)

url/blogg:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0