skaplig blandning.

Har precis färgat Elin mer brun och klippt Hönas lugg.
Vi kan konstatera att Elin är a lot snyggare.
Och att Bonde söker fru är viktigare än Hönas lugg.

Jag har prov i morgon.
I arbetsmiljö & säkerhet.
På allt vi haft i kursen än så länge.
Lagom luddigt och totalt urtråkigt.

Fick precis mail av orkesterledaren.
Där står det att jag och Sara ska dela på Gimmie Gimmie-låten.
Och om Sara är borta ska jag köra den.
Jag blev glad, och innerst inne hoppas jag att Sara är borta.
Inget ont mot Sara men den är dörolig att sjunga.

Jag har köpt nya stövlar idag.
De är dösnygga och jag kan säga att de var en 18-års present till mig själv.
Jag känner mig genast som 18 i dem.
I morgon ska jag leta rätt på ett par stövletter/stängda pumps.
Som en andra födesledagspresent liksom.
Inte alltid man fyller 18.

Nej, då var det provet ja.
Det känns som att en näve chips och ett glas isvatten skulle få det hela enklare.
Eller ett bra tv-program.
Nu börjar det likna något.
Hej, jag kan inte plugga.
Jag vet inte hur man gör.

Om en vecka blir jag 18, som vi har väntat.


Kommentarer
Postat av: h

du är bra på det där med luggar. mamma är bra på att titta på bonden.

2008-11-26 @ 21:07:37
URL: http://hannakako.blogg.se/

ordet är ditt

vad heter du?
latmask?

e-postadress: (publiceras ej)

url/blogg:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0