snålhets svammel.

sitter här med isvatten och en chokladkaka i högsta hugg. musiken är på högsta volym (vilket tyvärr är ganska låg eftersom de enda högtalarna jag har är datorns egna inbyggda och det säger väl allt). jag sitter och funderar på snåla människor. kanske inte snåla direkt, men jag har inte riktigt kommit fram till en tankelösning.

är det okej att helt främmande människor skriver till mig på diverse sajter att jag kan klippa dem. okej... som att de gör mig en tjänst? jag förstår inte? vad tror de, att jag ska göra det gratis eller? what's in it for me som jag brukar säga, inte. det är som att de tror de är snälla när det säger så. jag menar okej om det är en vän eller bekant eller någon som jag i alla fall pratat med, men när helt främmande människor ska börja? visst, om det bara va att klippa skulle jag gott kunna göra det, men ska de komma hem till mig, ska jag komma till dem? det är jäkligt mycket runt omkring?

äsch, försöker bara förstå hur de tänker, vad de är ute efter... en billig klippning. jag tror jag ska införa 300 kronorsklippningar för de som jag inte känner. då får vi se hur på alla är då då? ja just de? eller va? jag tar väl inte betalt? nu svamlar jag.

Kommentarer

ordet är ditt

vad heter du?
latmask?

e-postadress: (publiceras ej)

url/blogg:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0