all that jazz.

Idag när jag, Anna & Miche käkade i hallen efter träningen fick vi ett infall.
Bara sådär så bestämde vi att det var dags att färga Annas hår.
Ja, vi kunde ju inte vänta till imorgon eller så, så det fick bli nu på kvällen.
Vi käkade upp och drog sedan till salongen när Miche tränade.
Det blev en blandning av 7WN och 6M och det blev FIERCE! (som jag brukar säga)
Så nu är Anna in med i min blondinklubb längre!
Dock tror jag att jag klarar mig om jag ska vara ärlig.
För jag ska INTE bli brunett, so not me!
Eller kanske ska pudelkrullspermanenta de och färga brunt?
En riktig hit har jag hört.. !

Imorgon är det jobb och så hoppas jag att det blir lite tid över för mitt hår.
Vet inte om jag ska säkra med blondering i botten, eller chansa.
Chansar jag ska jag ha i en UL-A eller UL-AA i botten.
Har ingen aning om hur de används ordentligt.
Matrix har ju såå bra bruksanvisningar i färgkartongerna.
"Använd ordentliga plasthandskar"
Nää? Säger du det? .. Något mer? Nehe...
Ah fan, vi får se vad vi gör.

Nu ska jag försöka krypa ner och INTE sätta på femman och kolla på Vänner & CSI... inte..!!


Kommentarer
Postat av: Miche

Det gör jag..mycket spännande. Vänner har jag sett redan ;) Skulle kunna spela upp alla avsnitten själv hahaha

2009-11-24 @ 00:19:09
URL: http://michellemard.blogg.se/
Postat av: Märta

Nu har du säkert blonderat eller ljusarefärgat ditt hår redan men om du ska använd aljusarefärgningen tror jag det räcker med UL-A men har du mycket koppriga inslag UL-AA, men den kan bli för grå. Jag jobbade med Matrix i skolan :)

2009-11-29 @ 23:33:52
Postat av: ida

märta, jag har inte alls mycket röda pigment, utan med blondering blir jag vit i botten, men nbär jag använde UL-AA blev jag ändå inte tillräckligt vit tycker jag, så matrix ljusarefärgningar tycker jag inte håller måttet! trååkigt.. något annat tips du har? eftersom du jobbat med matrix på skolan? :) maila mig gärna :) [email protected]

2009-11-30 @ 18:55:09
URL: http://plantinida.blogg.se/

ordet är ditt

vad heter du?
latmask?

e-postadress: (publiceras ej)

url/blogg:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0