en praktisk liten ask.

Idag har jag lagt saker i en låda.
Inte vilken låda som helst.
"Ida flyttar hemifrån"-lådan!
En fin låda måste jag säga.
I den ligger det massor av användbara saker.
Till exempel plankor till plankstek.
Osthyvel. Ballongvisp. Elvisp.
Klocka. Diskborste. Stekspade.
Pajform. Potatisskalare.
Kastrull. Knivar. Sockerkaksform.
Ja, ni hajar.

Jag har också skrivit 3 olika listor.
"Har"-listan.
"Ska köpas"-listan.
Och "Önskar mig"-listan.
Väldigt bra tycker jag.

Oj, nu blev det visst ett OS-guld och ett OS-brons.
Tänk vad bra det är att Stefan börjar skrika där nere.
Då slipper jag sitta och kolla på ett 1 h och 15 minuters lopp.
Upploppet räcker ju faktiskt ibland.
PUSS!

Kommentarer

ordet är ditt

vad heter du?
latmask?

e-postadress: (publiceras ej)

url/blogg:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0