jag saknar.

Gymnasietiden.
Ni som är mitt uppe i den.
Ta vara på den.
Jag saknar...

 ... när jag och Philip lekte att skoldagarna var en musikal. Vi dansade in i klassrummen med buller & bång, och ingen kunde väl missa våra "jazzhands".

... svenskläraren Gunilla som tyckte att life is a bitch darling, och som aldrig lyssnade på höga rop utan man fick kalla på kvinnan genom sin mjuka lena röst. "Gunilla... Guuunilla? ... Gunilla?"

... bildlektionerna då jag febrilt försökte få min miniatyrsalong att bli lika fräck som Saras men neheedå, jag fick nöja mig med en ihopslängd sne salong eftersom jag är hyperaktiva sönderstressade Ida som måste va först och aldrig kan ta en sak i taget.

... Monicas kultur & stilhistoriakurs som klassen bara skulle njuta av, men som ändå resulterade i prov varannan vecka.

... alla eftermiddagars gesällträning som aldrig skulle varit så roliga utan jordens bästa klasskompisar.

... första skoldagen då Philip satt och läste Cosmopolitan och sa, (jag citerar!!) "Åh, min bibel".

... klassens heta diskussioner som samhällsläraren Pontus försökte sätta stopp för genom att dela vår dynamiska klass varje onsdag. Såklart gick det förslaget absolut inte igenom. Filmer från dessa lektioner finnas att hämta i Emmas mobil, riktiga klassiker.

... världens bästa frisörlärare, rätt & slätt.

... studentveckorna, ofc!

Finns så mycket mer, men då skulle det här inlägget bli så långt så ingen skulle orka läsa det, så jag avslutar här. Nu tar jag med mig mig själv ner i sängen och glor på ett par vänneravsnitt innan det blir snark. Natti!


Kommentarer
Postat av: Philip

Åh, jag inte kunde ha sagt det mycket bättre själv (eller jo, klart jag skulle. jag är ju bäst)! Tycker dock vi fick ett halv-OK avslut med "Ready!? OK!"-biten. Tycker vi borde åka tillbaka och våldgästa matsalen!



Love ya L-zkling! <3

2010-01-24 @ 23:29:07
URL: http://philipfohlin.blogg.se/
Postat av: Philip

Förresten så var det SOLO! INTE Cosmopolitan(ungefär som det gjorde saken bättre)!

2010-01-25 @ 00:44:07
Postat av: josefin

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHA SÅ BRA XD "Åh min bibel", hahahahahahahahahahaha så sött!

2010-01-26 @ 11:17:24
URL: http://sameoldstories.blogg.se/

ordet är ditt

vad heter du?
latmask?

e-postadress: (publiceras ej)

url/blogg:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0