aus part 2.

Hej igen alla konstigt folk, nu ska jag fortsatta min Australienberattlse lite..
I fredags akte vi till en nationalpark typ, dar gick vi i skogen tills vi kom till ett litet vattenfall kan man saga, jattefint! Pa kvallen gick vi pa bio:)
I lordags var det dags for Sea World och det var jattekul! Kollade pa delfinshow, piratsshow och sjolejonsshow.. delfinshowen var latt bast, sa mycket battre an i Sverige. Tog massa bilder! Sen kollade vi pa massa djur, hajar och sjostjarnor och pingvine och sant.. Sen akte vi bergodalbanor, jag akte en som gick upp och ner!!! YEY! Forst vaga jag inte, for jag grinade forsta gangen, men sen akte vi den flera ganger igen. Va ingen ko alls sa man kunde ga av och sta kvar pa andr sidan och sen satta sig igen, skont som fan! Den gick upp&ner 3 ganger, som en korkskruv och sen en loop :) Pa kvallen bowlade vi med Bens kompisar.
I sondags akte vi ut till ingenstans for att titta pa crosscountry down hill montainbike skit vad det nu heter haha, nar man aker rakt ner pa cykel fran ett berg typ haha, Bens kusin var med och tavlade. Det var coolt att se hur brant det var, och folk som ramla och cykeln gick sonder och sant, haha, men det var inte kul att ga uppfor nar man inte ar kladd for det. Jag tror inte riktigt ni kan forsta hur brant det var, och det var mitt i ingenstans ute i bushen, haha jag ville do just da! Nar vi val kommer ner pa typ plan mark igen, DAAA snubblar jag hahahah! KUL! Sen akte vi till Bens mormor och sov over dar.
Igar var vi i Noosa som ar typ ett turiststalle med varsta stranden och affarer och sa, typ en semesterort kandes det som. Jattefint! jag kopte en jattefin klanning ocksa:) Och ett pr solglasogon eftersom jag glomde mina hemma i kholm, illa! Kvallen spenderades hemma med filmmys.
Idag ar det tisdag och det blir en lugn dag. Ska klippa familjen idag da det ar begravning imorgon. En i familjen gick bort samma dag som jag kom hit, sa det ar begravning. Men far se om jag ska ga, det visar sig.
Naval, so far so good!
En vecka kvar, trakigt.
Jag tror jag stannar.
TJINGELING

Kommentarer

ordet är ditt

vad heter du?
latmask?

e-postadress: (publiceras ej)

url/blogg:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0