i-landsproblem.

Varje morgon vaknar jag cirkus en timme innan utsatt uppstigning.
Samtidigt drömmer jag att jag vaknar sisodär tre gånger till under morgonen.
Ibland är det svårt att separera dröm från verklighet.
Vad har jag gjort, vad har jag inte gjort?
Det är ett stort problem i min vardag.
Så nu vet ni det.

Varenda morgon när det regnar under natten tar jag med en påse till cykeln.
Jag känner inte för att starta dagen med en blöt rumpa.
När man nått sin destination får såklart påsen sitta kvar.
För tar jag bort den är den ju blöt på insidan om ni förstår.
Nästa morgon, eller såväl eftermiddag kommer jag med en ny påse.
Detta innebär att den andra påsen hamnar på pakethållaren.
Ni kanske inte ser detta som ett problem, men låt mig förklara.
Just nu verkar jag ha nån slags plastpåsesamling.
Och ni kanske undrar varför jag bara inte tar bort de gamla påsarna.
Nej, eftersom de ligger ihoptryckta så får de aldrig torka ordentligt.
Och att jag skulle spendera tid på blöta påsar är ju löjligt.
Då blir man blöt om händerna, och de kan komma på kläderna..
Nej! Det är bara för mycket. Dom får sitta där helt enkelt.
Jag kanske kan göra en rensning när jag börjar få bakåtlut.



Kommentarer
Postat av: Mamma Mu

I-landsproblem <3

2011-05-19 @ 12:58:31

ordet är ditt

vad heter du?
latmask?

e-postadress: (publiceras ej)

url/blogg:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0