jävla ungjävel, jävla morsa, jag hatar er!

Imorse vid 7.30 vaknade jag av att grannarna (som består av en ensamstående mamma och en dotter på sisodär 4-5 år kanske) skulle ta sig till dagis och arbete. Detta kan man tro är en relativt tyst aktivitet, det är bara att ta sig ner igenom trapphuset. Men detta barn är inte som andra barn har jag märkt. Jag vet att barn skriker och gråter, det hör till. Men denna varelse väljer att 7.30 en fredag skrika sig igenom hela trapphuset om mössor och annat onödigt. Det kändes som att familjen öppnade ytterdörren innan kampen om påklädnaden skulle börja. Sen tog det säkert 10 minuter innan de äntligen var ute på gatan.

Låt mig tillägga att det är extremt lyhört på Vingåkersvägen 33. Alltså ... FYFAAAAN VAD ARG JAG BLIR! Jävla ungjävel. Och jävla morsa som inte säger åt barnet att hålla käften (såklart på ett bättre sätt en just "håll käften") Alltså, mamman sa ingenting, gjorde ingenting för att få tyst på barnet. Jag skulle vilja skriva detta inlägg på ett fiffigt och komiskt sätt, men jag är så arg så jag vill bara skrika rakt upp och ner! ÅÅÅÅH!

Visst, hade den här ungen inte gjort mycket till väsen av sig tidigare, hade det varit lugnt. Men detta flickebarn brukar stå och uppmärksamhetsskrika med öppen ytterdörr ganska ofta, samt att morgonproceduren sker ganska ofta i en mildare version (med mild menar jag inte tyst, utan bara tystare än morgonens, men det säger ju inte mycket).

Imorse var jag så nära att kliva upp och gå fram till min dörr, öppna och ryta till på skarpen att klockan är halvåtta, och det är jävligt lyhört när man skriker i trapphuset. Men det gjorde jag inte. Jag gav dessa fruktansvärda människor en chans till. Nästa gång.. Då blir det andra bullar!

OBS! Detta betyder inte att jag hatar barn, eller att jag inte vill ha barn. Detta handlar om att bli väckt halvåtta när man har sovmorgong, av att ett barn skriker utan någon som helst vettig anledning. Det handlar om en mamma som inte uppfostrar sitt barn om vad man får och inte får göra, vad som är okej och inte okej. MEN! Jag vill fortfarande ha barn, och jag hatar inte barn. OKEJ!? Jag lovar att du inte heller hade varit så glad i vågen om det här hände dig.


Kommentarer
Postat av: Josefin - SAME OLD STORIES ♫♪

åååh fyfan vad förbannad jag hade blivit!!!!! nästa gång, då säger du till!!!!

2011-11-11 @ 12:31:41
URL: http://sameoldstories.blogg.se/

ordet är ditt

vad heter du?
latmask?

e-postadress: (publiceras ej)

url/blogg:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0