ja, då är det klart som fan man undrar.

Jag är en sån där som tror att om jag kan slå kakan i två delar kommer vi exempelvis gå till final i helgen. Eller om jag får av mandarinskalet i en enda del så vinner vi matchen på söndag och om jag håller andan kommer Carolina Klüft hoppa längst av alla. Eller om jag slår en 6a på tärningen så kommer kvällen bli lyckad, slår jag en 1a kan jag lika gärna gå och lägga mig direkt.

Jag tror väl lite på horoskop också. När jag var yngre läste jag att jag skulle ta 1-2 veckor och bara koppla bort andra och tänka på mig själv. Då tog jag tillfälle i akt att skylla på horoskopet när jag passande inte ville vara med min tjejkompis. "Nej, jag ska ha 1-2 veckors egentid, det står i mitt horoskop." Det sköna var ju att jag fick min time out från den här människan. Dock var jag väl inte den bästaste vännen just i ögonblicket hon ringde och frågade "Ska vi va efter skolan imorrn?"

Ibland slår sånt här fel ibland. För delar sig kakan i tre delar intalar jag mig själv att en kaka inte kan avgöra om 20 gymnaster kommer göra bra ifrån sig på en tävling. Ett fruktskal har ingenting att göra med hurvida vårt försvarsspel fungerar eller ej, och hur länge jag än håller andan kommer Carolina Klüft inte hoppa längre än 6,32; och en 1a på tärningen innebär inget annat än en 1a på tärningen! Och horoskop kanske inte handlar om vad som kommer att hända, utan vad man ska göra? Står det att jag kommer att finna kärleken i helgen, eller ha tur i spel, så kanske jag faktiskt öppnar upp mig mer för människor och får chansen att hitta en trevlig prick. Och spelar jag spel med familjen kanske jag vinner, men gör jag inte det har jag i alla fall vunnit en mysig stund med familjen, och det är väl mycket värt det också. 

Det jag vill komma fram till är att man skapar sin egen verklighet.
Men ibland, när kakan går i två bitar och vi går till final, mandarinskalet är helt och vi vinner matchen. När Carolina Klüft hoppar 6,99 och jag slår en 6a och får en underbar kväll.. 
Ja, då är det klart som fan man undrar. 


Kommentarer
Postat av: Josefin - SAME OLD STORIES ♫♪

Bra skrivet syster. Håller med!

2011-11-16 @ 17:43:12
URL: http://sameoldstories.blogg.se/

ordet är ditt

vad heter du?
latmask?

e-postadress: (publiceras ej)

url/blogg:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0