kluven, som en hårtopp.

Jag är väldigt kluven angående min frisyr. Funderar på att klippa av det en bit, för att det verkligen behövs. Sisodär 6-7 centimeter tänker jag mig. Men samtidigt är det så frustrerande för att jag har sparat som en tok hur länge som helst. Men samtidigt vill jag inte ha långt hår om det är slitet som fan, aldrig snyggt. Men, klipper jag bort en bit blir det svårare då jag gillar att sätta upp håret mycket och gör frisyrer där det behövs hår!? Och jag har uppsatt oftare än nedsläppt.. Åh, jag är kluven. Jag är lika kluven som mina kluvna hårtoppar. Hah!

Ska färga håret också, när Malin kommer hem från Rhodos
. Där är jag också kluven ska ni veta. Vet inte om jag vill vara mörkare, askigare, varmare? Förmodligen blir det ungefär som jag har det. Vill inte ha det för vitt/askigt när det är slitet som det är nu. När jag var "vithårig" för några år sedan var mitt hår så friskt så det var alltid så fint. Jag vill inte ha det dassigt som mitt lätt blir om man kör på lite mörkare blond. Egentligen är det väl inget fel på min färg nu. Fin blond färg som varken är gul eller vit så man ska väl inte klaga. Plus att den ligger nära min naturliga färg. Finns inget bättre än att slippa tänka på utväxt efter 2 veckor. Så fort jag har lite mörkare lyser det som en vit mask i botten, inte smickrande. Skulle verkligen vela haft den mörkare botten med solblekta slingor som varit inne nu ett tag. Men nehe, det är inte alltid bra att vara född med ljusa hårrötter. BUHU!

Inte visste ni att en frisör kunde vara så kluven i besluten om sitt eget hår?


Kommentarer

ordet är ditt

vad heter du?
latmask?

e-postadress: (publiceras ej)

url/blogg:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0