put a spell on you!

Nu när jag ändå är igång... Stavfel! Alltså herregud. Jag tycker det är helt okej (okej inte helt, men jag kan leva med det) att inte alla i denna värld kan stava.. Men ibland känner jag bara att det går för långt. Har inte människor gått i skolan? Lärde folk sig ingenting i skolan? Återigen, vad hade ni för usla lärare? Är inte stavning en grund för framtiden? Hur ska man kunna söka jobb eller skriva seriösa mail om man inte kan stava. Jag skulle aldrig kunna anställa någon som inte kan stava ordentligt, och då är jag frisör, vi behöver inte stava!?

Hur kan man tycka att dessa stavning känns rätt?
Igentligen, bakrund, hellst, andledning, flygplatts, väll, jympa, address, brevid, akseptera, chocklad, endå, gammla, alldrig, hämd, lungt, medecin, ungifär.. måste jag fortsätta?

SUCK!

Sen kan jag väl gå med på att man ibland får slänga in ett stavfel då och då, jag är ingen språkgud direkt. Orkar bara inte med folk i ren allmänhet som verkligen inte kan stava. Någonsin! De kan liksom inte. Det finns bara inte för dessa människa. Stava rätt? Vadå? Nej det känns väl onödigt. Suck..


Så här lessen blir ja när mäniskor inte kann stava!

Kommentarer
Postat av: Josefin - SAME OLD STORIES ♫♪

hahaha fan vad du är igång då :P men dom som har dyslexi och sånt? är det okej? :P

2011-09-09 @ 14:19:53
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: ida

ja då är det okej.. antar jag.. tyvärr.. haha

2011-09-09 @ 15:46:28
Postat av: Anonym

Man kan faktiskt stava gympa med J!

Sant !

2011-09-09 @ 15:53:47
Postat av: ida

varför skriva anonymt? haha vem?

ja jympa tog jag mest med för att jag hatar det ordet mer än något annat, fruktansvärt fult. men visst kan man väl stava det så, men jag skulle då aldrig skriva det och kunna vara seriös. :)

2011-09-09 @ 17:20:36

ordet är ditt

vad heter du?
latmask?

e-postadress: (publiceras ej)

url/blogg:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0