ni måste seriöst skämta med mig!

Får man inte sjunga Sveriges nationalsång på skolavslutningen längre? SNÄLLA, säg att det är ett skämt!? Om det är sant på riktigt blir jag så arg så jag kokar. Vad fan är problemet? Väljer man att sjunga den, gör det. Väljer man bort den, fine. Men sätt fan inte upp regler och lagar om det. Skulle jag invandra till ett annat land skulle väl jag självklarrt inse att alla andra inte kan anpassa sig efter mig, utan jag får anpassa mig. Varför lägga ner tid på att bestämma att man inte får sjunga nationalsången på en skolavslutning i Sverige. Snacka om att ha jävligt mycket fritid. Ta tag i de riktiga problemen istället? Känns som att det vore bättre att ta tag i problem som brottslighet bland invandrare, se till att de får möjlighet till jobb, att lära sig svenska så fort som möjligt för att komma ut i arbetslivet och att lösa problemet med att alla invandrare bor på samma ställe. MEN NEJ, lägg då tid och kraft på att bestämma att man inte ska sjunga nationalsången på skolavslutningarna. Då blir alla invandrare jätteglada! VAD FAN är problemet?

Vi kanske inte ska kalla Sverige för Sverige längre. Vi kanske ska göra ett nytt namn av alla de nationaliteter som bor i Sverige. Kanske Sveturkirandorrumänirakletsyrithaiafrikland ?... Något i den stilen vore ju lite festligt. Sen kan vi komma på en sång som alla kan sjunga, utan att känna sig diskriminerade. Då kommer alla bli glada och ingen kommer någonsin göra något dumt mer. Allt kommer vara frid & fröjd!


Kommentarer
Postat av: Amandusaida

Wicked site. Keep up the excellent and creative work.

2011-09-21 @ 15:47:49
URL: http://amandusaida.blognd.com

ordet är ditt

vad heter du?
latmask?

e-postadress: (publiceras ej)

url/blogg:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0