mycket vill ha mer.

Med risk för att det här inlägget kan verka en aning provocerande, så måste jag ändå fråga. Hur kommer det sig att människor med annat ursprung än Sverige ofta handlar massor av en och samma vara? Säger absolut inte att det alltid är så, så dum är jag inte. Vi svenne-people kan också komma och handla massor av en produkt, men oftast, jag säger oftast så ser man beteendet hos människor som inte riktigt ser ut som jag själv. Ibland kan det vara 10 liter röd mjölk. (Förövrigt undrar jag varför de använder just röd mjölk? Alltså jag menar inget illa, utan jag undrar verkligen för jag vet inte. Jag använder endast röd mjölk vid typ bakning.. bakar dom?) Idag såg jag en man som köpte typ 8 paket sån här vit ost i en korv. Mozzarella? Feta? Alltså jag vet inte, jag äter inte sån där ost men på tv har jag sett att de har den där vita osten med tomat? Haha!

Nåväl, jag undrar alltså varför de handlar så mycket, av just en vara. Och liksom.. om man har middagsbjudning eller så så måste man väl ha annat. Eller blir det bara ost och mjölk där hemma? Eller har de helt enkelt glömt de sista på inköpslistan så nån måste svänga förbi och handla? Jag förstår inte? Jag tycker det är väldigt intressant. För jag kan ärligt säga att jag aldrig sett Lars, 57 inhandla endast 10 liter röd mjölk?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tror det är det att de ofta bor många tillsammans. Fler än svennar oftast gör. Antingen en stor familj med många barn eller några andra random. Och då behöver man mkt mjölk (röd är för övrigt tortyräckligt) t. ex. :)

2012-03-02 @ 23:04:10
URL: http://daniellalinnelouise.blogg.se/
Postat av: – MIN VIKTIGA KAMP

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!

2012-03-02 @ 23:05:14
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: blatte

Finns olika anledningar, tänkte dra dem lite kort ;)



1. Antingen äger man en form utav restaurang/pizzeria. Och ja, dem köper ofta sina saker i vanlig butik.



2. Det är billigt



3. Många invandrare har som vana att äta tillsammans, (då pratar jag inte om att dem bor ihop för det är absolut inte så). Utan familjer som är släkt, för generellt sett så är släktbanden mycket starkare hos invandrare. Man träffas kanske varje helg och äter tillsammans. :)

2012-03-02 @ 23:16:42
Postat av: ida

ååh tack så hemskt mycket för svar! kan "blatte" kanske svara på, varför just röd mjölk? :)

2012-03-03 @ 09:11:26
URL: http://plantinida.blogg.se/

ordet är ditt

vad heter du?
latmask?

e-postadress: (publiceras ej)

url/blogg:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0