den sjukes ord.

Klara knappt av att känna lukten av mammas thaimat som jag annars älskar. Åt glass istället och det var väldigt skönt i halsen. Var väl tvungen att äta något så jag kokade pasta. Endast pasta. Det var inte alls lika gott som jag föreställt mig. Smakade mest mjöl, vatten och en lite smak av ketchup. Det var ingen vidare minnesvärd middag. Hatar att vara sjuk. I friskt tillstånd finns det inget skönare än att ligga kvar i sängen på morgonen, när jag är sjuk klarar jag inte av att ens försöka somna om då det gör ont i hela kroppen och det mer känns som att jag simmar i atlanten än försöker fly vardagen i en säng. Ingenting man äter smakar som det brukar och man blir sugen på helt konstiga saker som typ smörgåsgurka, falukorv, bostongurka... men liksom, inte i en måltid? Nej nej, bara det, rakt upp och ner, ën sked bostongurka liksom? HUA!

Nåväl, det kanske inte är så sjuhelvetes trevligt att läsa om hur jag känner när jag är sjuk, men tyvärr är det det enda jag känner med tanke på det illa ordspråket jag lever efter:
"När man är frisk vill man ha hur mycket som helst, när man är sjuk vill man bara en enda sak, och det är att bli frisk." Vackra ord från någon, jag tar absolut inte åt mig äran för så mycket har jag lärt mig från svenskakursen, men ursäkta för att jag inte har en trovärdig källa, och wikipedia är väl inte att tala om!?

Inga pussar här inte, en host i örat om det kan tänkas passa? / Ida

Kommentarer
Postat av: josefin

känner som du, spyr inte längre men jag kan inte äta, allt smakar skit och jag är inte sugen på nåt, mår illa bara jag tänker på ätbara saker :S





hahahaha en host i örat:P

2009-03-12 @ 00:01:20
URL: http://sameoldstories.blogg.se/

ordet är ditt

vad heter du?
latmask?

e-postadress: (publiceras ej)

url/blogg:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0