ett par låttexter, tack!

När syster kommer hem från Turkiet ska jag åka till Linköping för lite mys. Vi ska bland annat göra lite musik och spela in. Tittade igenom gamla låttexter jag skrivit i datorn, så tänkte klistra in några urklipp från några.

Ur Orden du sa
Orkar inte älska, kan inte, det är knappt så jag försöker.
Att älska gör en svag, att sätta krav på något fint som man söker.
Och när man väl har sänkt sin mur så ska den rivas då och då,
och byggnationen upp till grunden resulterar i en svagare ridå.

Ur Jag har mina drömmar kvar
Jag orkar inte mera jag gör fel på alla sätt,
hur ska man göra för att folk ska acceptera det man gör och kalla det rätt?
Förmodligen så tänker jag för mycket på det här,
men på något sätt så blir man godkänd med en stämpel som ”lycklig & kär”
.Jag har drömmar. Overkliga drömmar. Drömmar, som aldrig kommer slå in.
Men jag får drömma. Overkliga drömmar. Min dröm är om någon som aldrig kan bli min.

Ur Jag skulle svara att jag lever för musiken
Jag tänker nog sitta hela natten.
Att sitta uppe, aldrig gå till sängs.
Bara slösa dyrbar tid på bröd och vatten.
Separera alla tankarna som trängs.
Jag skulle svara att jag lever för musiken. Ja att jag lever för tonerna jag hör.
Och om jag inte får dela denna känsla med nån, så tror jag faktiskt att jag dör.
Jag skulle skrika att jag lever för musiken, jag undrar är det någon som hör?

Smakprov-ish!
PUSS / i


Kommentarer
Postat av: Josefin - SAME OLD STORIES ♫♪

Jasså du, ska vi ha låtskrivardag :P

2011-08-27 @ 10:31:04
URL: http://sameoldstories.blogg.se/

ordet är ditt

vad heter du?
latmask?

e-postadress: (publiceras ej)

url/blogg:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0