walk on water.

Jag berättade inte igår vad som hänt på salongen. Orkade inte ta det då, men kan väl meddela er nu. Finns ju själar som läser den här bloggen och inte har facebook. Ja så.. Igår märkte jag att golvet förändrats på salongen, jag ringer dit Mats och han bekräftar min misstanke. Vattenskada. Kul? Nej. Det känns lite som att bli överkörd av en stor lastbil, och sen backar den över en också innan den åker vidare. Vill grina lite. Jag orkar inte med allt detta. Ser det ut som om det växer pengar i mina byxfickor?

Förutom det har jag lite ångest för idag då jag har en väldigt ansträngande kund. Jag pratar om damen som frågade om jag var gravid och som inte ens skämdes över sitt uttalande när jag gav mitt svar. Visst kan man skratta åt det komiska i situationen om det hade varit så att kunden bad om ursäkt och vi hade skrattat gott åt min oversize-blus. Men den här kunden är inte normal. Nej, den här damen är väldigt underlig. Hon ser inte gammal eller sjuk ut, men nåt fel är det. När hon bokade tid senast stod hon och tänkte efter hur länge som helst och tittade frågande på mig som om hon inte kunde veta när hon hade tid att klippa sig!? Sen kunde hon inte sitt telefonnummer och pratade väldigt långsamt och hånlog lite. Hon måste vara socialt handikappad, nåt fel är det. Hon är helkonstig, samtidigt som hon ser väldigt trevlig och normal ut. Men jag har ångest. Jag vill inte stå där och få skit i ansiktet. Hon har ingen känsla för vad som är okej att säga och hon får det som att det är jag som är spritt språngande galen. Jag vill bara kasta ut henne och hennes otrevliga och hånande kommentarer.

Får tänka att så fort den kunden har gått får jag träffa Elin, äntligen.
PUSS / i


Kommentarer
Postat av: kajsa

Shysst att du berättar på bloggen också Ida ! ;) Annars är det bra svårt att hänga med vad som händer ;) Puss!

2011-12-22 @ 21:04:03
Postat av: ida

tänkte på dig kajsa ;)

2011-12-22 @ 21:39:58

ordet är ditt

vad heter du?
latmask?

e-postadress: (publiceras ej)

url/blogg:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0