brave new girl.

Jag har bestämt mig för att börja ett nytt liv. Jag hatar egentligen de uttrycket, töntigt som fan.. Nåväl. Jag körde ju en drive i somras och började äta bättre och träna mer. Men sen kom verkligheten ifatt när gymnastik och volleyboll drog igång.

Nu vet jag inte riktigt om det går att träna så mycket mer än vad jag redan gör, men jag ska göra lite småförändringar har jag tänkt. Ska få in några pass på friskis har jag tänkt. Core på fredagar är helt klart, men hittade också karaokespinning som man kan köra efter då Core inte ger så mycket flås. Haha, fan va kul! Tror inte jag har psyke för att sitta och cykla en timme, men får jag sjunga samtidigt händer det ju nåt annat!? 

Ska ju skippa volleybollen på måndagar så funderar på att köra styrka/bas först och sen step1. Kan bli roligt. Kommer kämpa arslet av mig nu, är riktigt pepp. Känns inspirerande när jag ser min syster och mamma och faster kämpa. Och här sitter jag på arslet och gör ingenting. Okej, jag tränar volleyboll och gymnastik, men det är inte samma sak. Det är inte samma förbränning. 

Blir ju ett litet break under julen, för nåt hälsofreak ska jag då inte bli. Jag vill göra såhär för att kunna fredagsmysa, dra en utgång, käka bakispizza. Tränar man arslet av sig känner man sig mer förtjänt av det. Som en belöning. Jag vet också att om jag ska lyckas med det här behövs rutiner och bestämmelser. Det är inte så att jag kanske går på det och det passet. Det måste planeras in, bestämt! Precis som en vanlig träning med gymnastiken eller volleybollen. Annars blir det lätt att strunta i det, skjuta upp det. Nej, bestämt schema ska det va.

Och jag ska kämpa tillsammans med bästaste Emma.
Hon är bra hon. Hon pushar mig. Hon kommer inte låta mig ge upp.
Hon fick mig att springa den där halvmilen den där gången.
När jag ville ge upp och gråta. Då fanns hon där. Vägrade låta mig ge upp.
Så det här känns lovande. Nästan så jag längtar.
Men bara nästan.. ^^

På måndag kör vi!
Måste köpa ett måttband imorgon.
För det är inte så att det kommer ske biggest looser-mirakel här.
Finns inte överdrivet många kilo att ta av.
Lite kan de få vandra ner, men sen blir det måttbands-mirakel.

Så Elin, i helgen kommer jag nog vara jordens onyttighets-vrak!

PUSS / i



Kommentarer
Postat av: Elin

hahaha, det är helt ok. Om du vill, ta med dig löparskorna så ger vi oss ut på en power walk eller liknande!

2011-11-24 @ 07:06:40
Postat av: ida

tänkte faktiskt på det! jag bringar dom! :)

2011-11-24 @ 08:41:42
URL: http://plantinida.blogg.se/

ordet är ditt

vad heter du?
latmask?

e-postadress: (publiceras ej)

url/blogg:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0