för tio år sedan.

För 10 år sedan befann jag mig på ett läger i Julita med alla andra tjejer i 5an på Nävertorp. Vi lyssnade på radion då det inte fanns någon tv där. Vi förstod inte riktigt innebörden i vad som hänt. Jag minns att jag tittade på mina lärare som satt där och lyssnade, i chock. Så fort vi kom tillbaka till Katrineholm och jag kom hem, satte jag på tvn. Och såg alltihop. Det var då man började förstå hur illa det var. Det visades på varenda kanal. Fruktansvärda bilder. 10 år sedan. 10.

Nu ska jag slänga på mig kläder och hoppa på cykeln.
Ska färga Malins hår, och hon ska färga mitt.
Får väl se hur det blir, en överraskning.
Det löser sig väl alltid. PUSS / i

Kommentarer

ordet är ditt

vad heter du?
latmask?

e-postadress: (publiceras ej)

url/blogg:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0