jag ber er att sluta sär skriva!

Det är sjukt hur irriterad jag blir av folk som särskriver. Jag funderar nästan på att ta bort folk från facebook som särskriver. Alltså jag får ont i kroppen. Jag är allergisk. Jag förstår inte varför det ska vara så svårt? Fine, folk som särskriver det gamla vanliga "jätte bra" och sådär, fine. Det skiter jag i (inte riktigt, men jag försöker blunda för det) men när folk börjar särskriva ord som hemkommen, närhet, jordgubbar.. alltså jag klarar inte mer! Hade ni väldigt dåliga lärare under skoltiden? Eller är ni bara födda i farstun? Alltså, jag vill ha svar!

Försöker ni kanske skriva era statusuppdateringar på facebook med ett slags kodspråk som bara dumma människor ska förstå? Om ni skriver att ni ätit kul glass istället för kulglass kanske alla blir väldigt nyfikna på vart denna roliga glass finns att inhandla? Om ni skriver att ni umgås med er halv bror kanske folk tycker det är fantastiskt att din bror bara har en halv kropp? Eller att du har en lång varig erfarenhet av att jobba inom vården? Då kanske folk tycker synd om dig som jobbat inom vården men ändå in kan tvätta dina sår ordentligt. Kanske vill du berätta att lätt mjölken var slut på Ica? Va bra, då vet vi det tänker vi andra då, då finns det bara tung mjölk kvar?

Det värsta är ändå när ni särskrivare särskriver ordet särskriva!
HAHA, då har det verkligen gått över gränsen, BIG TIME!

Såhär obehagligt är det särskrivningar!




Kommentarer
Postat av: Robban

Jag håller verkligen med. Det är förbannat irriterande med folk som särskriver. Även om man borde fokusera på viktigare saker är det svårt... xD

2011-09-17 @ 23:35:53

ordet är ditt

vad heter du?
latmask?

e-postadress: (publiceras ej)

url/blogg:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0