observationer på gymmet.

Tänkte berätta om tre saker jag observerade idag på gymmet.
1. Att träna i keps - Ja, jag steg in i den svettiga miljön där basen vibrerade ända in i bröstet. Där satt en tjej på en av maskinerna, med keps. Så nu frågar jag mig lite varför? Jag ser ingen anledning att träna i keps. Egentligen har väl en keps funktionen att skydda huvudet mot sol, eller? Ville den här tjejen ser lite extra cool ut sådär en onsdagkväll? Funderar starkt på att pumpa lite muskler i solbrillor nästa gång. Fan va tufft de skulle se ut.. eller?
2. Att träna i jeans - Ja, en man stod och drog i de där banden me tyngder på, iklädd jeans. Ljusblå tvätt (om någon undrade). Vet inte riktigt vad som var tanken med det hela. Han satt först vid borden ett bra tag innan jag såg honom vandra bort för att pumpa tungt iklädd sina fashionabla byxor. Skulle han inte träna så mycket? Skulle han egentligen inte träna alls, men kunde inte hålla sig ifrån att låta musklerna jobba, om så bara för en liten liten stund? Hur tänkte han?
3. Att träna i converse - Ja, det är tydligen det nya. Du ska nu inte bara ha dina converse vart du än går, du ska ha dem inne på gymmet också. Snart kanske det är okej att sova i dessa underbara skor? Jo visst, jag älskar converse.. Men! Där går nog min gräns i alla fall. Eller man kanske skulle införskaffa sig ett par i en matchande färg med träningsoutfiten? Hm, nej... Take them to the streets baby, inte till gymmet vaaaaa?
4. Att träna i strumpor - Ja, alltså inga skor. Det verkar också vara ganska populärt. Känns dock inte sådär väldigt bekvämt? Är inte skor det första man ska investera i om man tränar hårt? Om jag nu ska försöka ha någon förståelse i detta kanske jag kan tänkte mig att man möjligtvis skulle klara sig utan skor på vissa maskiner.. Men jag ser dessa människor springa på löpbandet, endast iförda strumpur! Alltså inte bara strumpor, de har ju kläder. Gudskelov! Men ni förstår vad jag pratar om, herregud. På med pjuxen förfan, om de så ska va converse!

Det var dagens observationer på gymmet.
Jag tackar för mig.
Adjö!

PUSS / i

Kommentarer

ordet är ditt

vad heter du?
latmask?

e-postadress: (publiceras ej)

url/blogg:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0