bortskämda ouppfostrade ungar.

jag ska göra en confession.
jag hatar barn. låter kanske hårt säger ni, och nåväl det kan jag erkänna. jag hatar inte tanken av att själv få gosa med ett snällt barn, babylen hud, glada ögon som tittar busigt på en, när de kan säga "ida, kom" eller något sånt. i och för sig är väl mitt namn inte det svåraste. jag hatar andras barn, barn jag inte känner. jag kanske egentligen hatar hur de uppfostras. jag hatar bortskämda barn, och barn som jag inte har en så bra kontakt med.

jag hatar när man kommer bort eller har främmade eller när det på något sätt är barn inblandade som man inte brukar umgås med, ska man vara barnvakt? ja de verkar föräldrarna tro. jag har ju inga problem med att leka runt med kusinerna filippa eller majken, they are my loved one's så att säga.

men barn alltså. andras barn, okända bortskämda barn som skriker och klänger och uppträder som om de vore 2½ fast de redan är 5-6! när jag var yngre var jag alltid den personen som alla barn älskade. jag var alltid "barnvakt" när de var barn med på tillställningar. jag fick väl nog. efter förra årets sommarjobb fick jag nog. 3 veckor på dagis tog ut sin rätt, nu är jag dryg och elak mot barn jag inte vill vara barnvakt åt.

är jag elak? ja så kan de tyckas, det stör mig inte. jag vill inte ge falska förhoppningar till föräldrar som tror att jag ska ta hand om deras ouppfostrade barn. jag kanske gillar det när jag själv är äldre och barnalös, då kan jag ta hand om dem som om de vore mina egna, men just nu är det inget som lockar.

Kommentarer
Postat av: Josefin

sv: JAG KOM IN!!!!

2008-08-04 @ 15:29:46
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: Josefin

"jag hatar barn" hahahahahahahahhaha bra ida;P

2008-08-04 @ 15:48:36
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: Jessica

Håller med dig! Hatar när folk tar för givet att man kom som "barnflicka"! DU är inte elak - bara ärlig! :)

2008-08-04 @ 19:40:27
URL: http://jessicalouiseandersson.blogg.se/
Postat av: jessica

instämmer, folk bara tror =( eller vuxna rättaere sagt ;)

2008-08-04 @ 22:49:42
URL: http://jjjt.blogg.se/

ordet är ditt

vad heter du?
latmask?

e-postadress: (publiceras ej)

url/blogg:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0