tuta & kör!

idag går startskottet. idag står jag bakom den vita linjen, redo att springa iväg så fort skottet ekar. som en skenande häst ska jag löpa enda fram till mållinjen.


 

okej det där var väl att ta i hörrni men det jag ska göra är att gå den där helveteskursen som man måste gå innan man får övningsköra. ja ja sent kan tyckas att det är, men jag har inte känt mig redo eller intresserad förrän nu. så klockan 17 idag ska jag sitta och önska att det snart är över. min pappa, min mamma och mammas man ska också få följa med eftersom de förmodligen tycker det ska bli så roligt att köra med mig, jag känner deras längtan, not.

jag tror att jag i början kommer vara sveriges sämsta bilförare. jag har ingen aning om hur man sätter på en bil. jag har heller inte den blekaste om vad allt heter och jag fattar ingenting när folk snackar om koppling hit och dit, draglägen, växlingar och allt det där men jag tror, är inte riiktigt säkert, men jag tror att det är sånt jag ska lära mig med tiden.

jag är ju dock inte helt efterbliven, jag har ju faktiskt inte fyllt 18 än. jag är en sån där som olyckligt nog fyller i december. när jag fyller 18 ska jag vara på god väg till ett körtkort och jag planerar (men jag brukar aldrig hålla min planering) att ta körkort innan studenten eller sommaren efter studenten. låter väl som ett rimligt mål eller är jag helt ute och cyklar, då är jag ju helt fel ute...





Kommentarer
Postat av: Anonym

haha, vad bra! då är vi två.

jag hoppas kunna ta körkort nästa sommar, eller i vår.

och jag fyller ju som bekant också i december. ;D

go us!

2008-08-14 @ 00:59:03
URL: http://idawalderlo.blogg.se/
Postat av: Charlotta

Oroa dig inte, själv tycker jag det är sjukt kul att köra. Fast lite läskigt, men när man väl lär sig är det mysigt!



Tror det kommer gå bra för dig :)



Och ja.. grått är riktigt nice, passar ju till allt!

Vilken stad bor du i förrsten?

Kram

2008-08-14 @ 18:48:43
URL: http://missbuyalot.blogg.se/

ordet är ditt

vad heter du?
latmask?

e-postadress: (publiceras ej)

url/blogg:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0