memoarer ur en skolbänk.

På måndag har jag prov i svenska B vilket är totalt onödigt. Jag kan gå med på att generellt lära mig lite smått och gott om renässans och Shakespeare men när det går så långt så jag behöver veta att Shakespeares pappa var handskmakare och att Don Quijote skrevs av Miguel de Carvantes eller något sånt, det får mig att må illa.

Mer meningslöst känns det ju när vi nu ska byta lärarare igen. Nu ska vi få en ny, den fjärde läraren på en och samma kurs. Jag tycker mest synd om läraren eftersom han eller hon kommer få höra detta från klassen. Det känns meningslöst att ens försöka få mvg på grejer nu, när Ancie (förra läraren) i princip aldrig ville sätta mvg på grejer fram till det var nationella prov-test och det var en annan lärare som bedömde tillsammans med henne. Då satte hon ju dock såklart ett litet minus på mitt annars fläckfria mvg och anledningen var för att det var en klyscha med i slutet... jaha? Jag ser inte riktigt problemet? Men sen satte jag ju henne på plats och fick mvg på en helt värdelös insändare där jag i princip babblade på och tappate tråden, det förtjänade jag... ?

På måndag är det också audition på körsången, låter så fjantigt. Det är uttagning av solosångerna till ABBA-projektet. Jag ska försöka mig på ett liten käck låt, Waterloo. Man behöver inte audtitia (vilket jävla ord, kanske därför Ancie bara gav mig vg+) med en abba-låt men jag vet inte riktigt vilken annan jag ska charma körledaren med... det är ju ändå abba-låtar vi ska köra så det kanske är det bäste ändå. Jag hatar låten Waterloo och därför tänker jag slå till, en utmaning låter bra.

Nu stänger vi skolbänken för annars kan jag sitta och skriva i timtal...

Kommentarer
Postat av: Josefin

waterloo..... Vattentoalett... HAHAHA



Water = vatten

Loo = Toalett





AHAHHAHHAHAHAAAAAAAAAAAAAAA

2008-10-05 @ 08:28:09
URL: http://sameoldstories.blogg.se/

ordet är ditt

vad heter du?
latmask?

e-postadress: (publiceras ej)

url/blogg:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0